Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να γνωρίζουν τις θεωρίες των διαταραχών ροής της ομιλίας και του τραυλισμού
- Να γνωρίζουν τα πρωτογενή και δευτερογενή χαρακτηριστικά των διαταραχών ροής της ομιλίας και του τραυλισμού
- Να αξιολογούν τις διαταραχές ροής της ομιλίας και του τραυλισμού
- Να γράφουν εκθέσεις αξιολόγησης και παρέμβασης με συγκεκριμένους θεραπευτικούς στόχους για περιστατικά με διαταραχές ομιλίας ή/και τραυλισμού που θα τους δίνονται στην τάξη
- Να συνθέτουν πληροφορίες από το ιστορικό και την αξιολόγηση και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση
- Να συνδυάζουν πληροφορίες για να μπορούν να αναγνωρίσουν το είδος των διαταραχών ροής της ομιλίας
Να εφαρμόζουν και να αναλύουν τεχνικές τις οποίες χρησιμοποιεί ένας λογοθεραπευτής προκειμένου να παρέχει εξατομικευμένη λογοθεραπεία σε άτομα με διαταραχές ροής της ομιλίας και τραυλισμού
- Να γνωρίζουν τις θεωρίες των διαταραχών ροής της ομιλίας και του τραυλισμού
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις και λήψη κλινικών αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα των διαταραχών ροής της ομιλίας-τραυλισμού ασχολείται με τη γνώση, αξιολόγηση και θεραπεία ατόμων (παιδιών και ενηλίκων) με τις ως άνω διαταραχές. Στο περιεχόμενο του μαθήματος θα συζητηθεί η αιτιολογία των διαταραχών ροής της ομιλίας, ο επιπολασμός των διαταραχών ροής της ομιλίας, τα πρωτογενή και δευτερογενή χαρακτηριστικά της ομιλίας ατόμων με διαταραχές ομιλίας, η αξιολόγηση των ατόμων με διαταραχές ομιλίας και τέλος συγκεκριμένες θεραπευτικές τεχνικές. Θα δοθεί επίσης έμφαση στη γραφή εκθέσεων αναφοράς για αξιολόγηση ή/και παρέμβαση σε παιδιά/ενήλικες με διαταραχές ομιλίας.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Εισαγωγή στις διαταραχές ροής της ομιλίας και αιτιολογία
- Αναπτυξιακοί, περιβαλλοντικοί και μαθησιακοί παράγοντες που επηρεάζουν τη φύση των διαταραχών ομιλίας και του τραυλισμού
- Θεωρίες του τραυλισμού
- Διαφοροποίηση μεταξύ δυσκολιών στην ομαλή ροή της ομιλίας και τραυλισμού. Χαρακτηριστικά ομιλίας στις διαταραχές ροής της ομιλίας και τον τραυλισμό
- Γενική αξιολόγηση των διαταραχών ροής της ομιλίας, τραυλισμού και λήψη εξειδικευμένου ιστορικού
- Συγκεκριμένες θεραπευτικές τεχνικές των διαταραχών ροής της ομιλίας και του τραυλισμού
- Λογοθεραπεία τραυλισμού σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας
- Λογοθεραπεία τραυλισμού σε ενήλικες
- Λογοθεραπεία συνοδών προβλημάτων
- Εισαγωγή στις διαταραχές ροής της ομιλίας και αιτιολογία
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις - Μελέτη 39
Αξιολόγηση περιστατικών στην τάξη 16
Αυτοτελής προσωπική μελέτη και προετοιμασία εξετάσεων 46
Τελική εξέταση 24
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (100% του συνολικού βαθμού. Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις (σύντομης) απάντησης, ερωτήσεις ανάπτυξης, αξιολόγηση ακοογραμμάτων (case studies)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας:
- Βιβλίο [32120]: Τραυλισμός, Κάκουρος Ευθύμιος, Μανιαδάκη Κατερίνα
- Βιβλίο [41960048]: ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ, BARRY GUITAR
- Βιβλίο [50659525]: ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, DWIGHT DEBRA
- Βιβλίο [102125346]: Τραυλισμός σε παιδιά και εφήβους, Claudia Ochsenkühn, Caroline Frauer, Monika M. Thiel
- Βιβλίο [102070137]: Τραυλισμός, Yairi Ehud, Seery Carol H.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- Journal of Fluency Disorders
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα:
- Ward, D. (2017). Stuttering and cluttering: Frameworks for understanding and treatment. Psychology Press.
- Manning W. H., &DiLollo A., (2018). Clinical Decision Making in Fluency Disorders. San Diego: Plural.
- Rentschler G., (2012). Here's How to Do Stuttering Therapy. San Diego: Plural.
- Βιβλίο [32120]: Τραυλισμός, Κάκουρος Ευθύμιος, Μανιαδάκη Κατερίνα
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS